DISCUSSION. A UNIT HYDROGRAPH STUDY, WITH PARTICULAR REFERENCE TO BRITISH CATCHMENTS.

نویسندگان
چکیده

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

‏‎a comparative study of language learning strategies employmed by bilinguals and monolinguals with reference to attitudes and motivation‎‏

هدف از این تحقیق بررسی برخی عوامل ادراکی واحساسی یعنی استفاده از شیوه های یادگیری زبان ، انگیزه ها ونگرش نسبت به زبان انگلیسی در رابطه با زمینه زبانی زبان آموزان می باشد. هدف بررسی این نکته بود که آیا اختلافی چشمگیر میان زبان آموزان دو زبانه و تک زبانه در میزان استفاده از شیوه های یادگیری زبان ، انگیزه ها نگرش و سطح مهارت زبانی وجود دارد. همچنین سعی شد تا بهترین و موثرترین عوامل پیش بینی کننده ...

15 صفحه اول

Unit hydrograph characterization of flow regimes leading to streamflow estimation in ungauged catchments (regionalization)

The IHACRES rainfall–streamflow modelling approach provides a powerful set of techniques for assisting with parametrically efficient regionalization of streamflow response characteristics (unit hydrograph and loss module parameters) from inputs of rainfall, evaporation surrogates and physical catchment descriptor data. Recent work has indicated where further improvements can be made to the mode...

متن کامل

Synthetic Unit Hydrograph Methods: A Critical Review

The present study critically reviews the synthetic unit hydrograph (SUH) methods available in hydrologic literature. The study reveals that the traditional methods of SUH derivation, e.g., Snyder, SCS, traditional methods like Snyder and TS method that does not yield satisfactory results, and their application to the practical engineering problems is tedious and combursome. On the other hand, p...

متن کامل

ذخیره در منابع من


  با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ژورنال

عنوان ژورنال: Proceedings of the Institution of Civil Engineers

سال: 1961

ISSN: 1753-7789

DOI: 10.1680/iicep.1961.11232